torsdag 22 september 2011

Helkväll utan ett ...

... ett enda ord skrivet ... jo - lite bara när jag skissade på ett följebrev på tunnelbanan in till stan. I city träffade jag "SkrivarsafariLisa" på ett hotell, sedan gick vi till en italiensk resturang och gjorde kvällen angenäm.

Ohhhhhhhh - vad det var ljuvligt att täffa Lisa igen - hela jag lyste upp inifrån och ut, utifrån och in och ... ja ni vet.

I mitten på oktober kommer hon till stan igen och då blir vi flera från Skrivarsafarigruppen som träffas ... synd att inte Annika kunde då ...

Lisa och jag skrev inga ord den här kvällen men vi pratade, pratade och pratade och åt.

Jag glömde bort att titta på klockan - men jag blev inte utskälld av hunden för att jag dragit över tiden lite grann - han kände doften av Lisa - då förstod han:-)

Ibland behöver man verkligen träffa vänner som berör ...

Allt för nu & Kramar till er


4 kommentarer:

  1. Nära vänner är verkligen toppen. Då kan man prata precis hur länge som helst. Roligt att se foto! :-)

    SvaraRadera
  2. Helena Milton: Så sant - i vanliga fall skiljer det många, många mil mellan oss - därför var det extra fesligt att mötas igen:-)
    Fotot på Lisa är från den magiska lägereldskvällen på Skrivarsafarin.

    SvaraRadera
  3. Ååååhhhh....vad roligt. Blir lite avundsjuk. Hade varit kul att vara med.
    Hoppas att ni får kul när ni ses( äh, det vet jag ju att ni får).
    Blir det en skrivarsafari på Öland till våren är jag med om inget speciellt sätter stopp. Kramar

    SvaraRadera
  4. Annika: Klart du ska bli avundsjuk - fattas bara annat:-) Saknade dig<3
    Jag skulle oxå vilja komma till Öland - men tror att det är för mycket ebb i kassan. Men man vet aldrig det kanske trillar in lite kronor någonstans ifrån och då åker jag så vi får rå om varandra igen:-)
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!