onsdag 28 september 2011

SKRÄCK & Inspiration ...




... börjar med det positiva och det sistnämnda eftersom det var om det jag ville skriva ett inlägg om här igår - men jag kom av mig, förklaring kommer längre ner här.
Inspirationen kommer sig av alla spännande ord & bilder från bokmässan - där jag alltså inte har varit. En hel del har handlat om outfit av olika slag & bokmässafrisyrer. Böckerna då - ja, ja ...
Men jag tänkte att jag kan väl också ha lite kul - hemma. Igår köpte jag en hel outfit. Började med klänningen/tunikan på bilden, travade runt och letade i butiken efter passande plagg o accessoarer till den - det tog tiiiid, men så roligt det var:-)
Under klänningen blev det en silkig polo i samma färg som texten här, ett bälte i samma kulör och ett matchande halsband. Byxor fanns det inga där som passade, så jag gick vidare till en annan butik och hittade byxor i samma nyans. Tomt i plånkan nu! Men jag skulle platsa på bokmässan - är helt bergis på det:-)
Så till SKRÄCKEN - en skräckfilm från dagens verklighet i USA. Av en tillfällighet råkade jag sappa på tv.n och hamnade på SVT1 och där blev jag fast.
Filmen heter: DOX; GASLAND. En Oscarsnominerad film om USA:s hänslynslösa jakt på naturgas. Den handlar om chockerande upptäckter, hemligheter, gifter och dricksvatten som brinner om man tar en tändsticka när det rinner ur kranen. Om människor som blivit (fortfarande blir) sjuka, djur som dör - inte bara i en delstat utan i många där b la grundvattnet förgiftas.
Vad ligger bakom allt detta? Det stavas med sex bokstäver: PENGAR!!!
Jag visste inget om omfattningen av detta fruktansvärda.
JAG KAN LOVA ATT JAG INTE KUNDE SOVA EFTER JAG SETT DEN HÄR SKRÄCKFILMEN!
Vem minns inte filmen, baserad på en verklig historia: ERIN BROCKOVICH med Julia Roberts i huvudrollen, där handlade det också om kemikaliska gifter som människor fick cancer o annat av. Men vad jag förstår handlade det inte om en så stor omfattning som den nuvarande skandalen med naturgasen.
Undrar om det finns någon eller några liknande skandaler i Sverige, i Norden, i Europa???
Jag tittar på min nya outfit och gläds för en stund. Nästa fredag ska jag till frissan och färga & klippa håret ... vad annars ska en liten människa göra i denna underliga värld?
Allt för nu & Kramar till er

7 kommentarer:

  1. Klart du ska ha en bokmässeoutfit! :) man måste ju pigga upp sig så här i höstrusket. gillar klänningen. :P

    SvaraRadera
  2. Även om man inte är med på bokmässan vill man ju vara snygg :) Själv köpte jag bekväma kläder att sitta och skriva i, idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Katarina: Jag gillar den oxå såklart annars hade jag låtit den hänga kvar:-)

    SvaraRadera
  4. Anneli: Javisst är det så!

    Sköna kläder när man skriver är ett måste.
    Blir lite krångligare när årstiderna växlar bara, ja innan rätt stass sitter på.
    Sitter här nu i en polo och över det en ylletröja - inget nytt men bekvämt:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Katarina: En annan sak - jag har försökt att kommentera på din blogg flera gånger utan framgång - hoppas det går bättre framöver.

    SvaraRadera
  6. Oj då, konstigt. vad är det då som inte funkar?

    SvaraRadera
  7. Har tittat över inställningarna... undras om det är fler som haft samma problem? mysko...

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!