måndag 5 september 2011

Läkarbesök idag ...

... för att prata om/söka för min virusinfektion som är ständigt återkommande i min hand.
Fick ett nytt recept på en salva för att ha utvärtes. Medicin att ta invärtes hade jag redan hemma.

I efterhand är det lätt att fatta varför jag har sovit 8-9 timmar per natt + slumrat på soffan framför tv:n i tid och otid de senaste veckorna. Det är alltid så det börjar - ändå fattar jag inte vad som är på G - inte då.

Något dygn före att infektionen syns så blir huden på hela underarmen som hudlös och gör ont att ta på - fattar ingenting då heller. Eller - jo, jag misstänker at det är på G, så jag undersöker handen väldigt nog - men nej där är inget som tyder på att det ska dyka upp en till 10 prickar nästa dag. Inuti överarmen smärtar det samtidigt upp i axelhöjd och jag kan svettas på ett, för mig, onaturligt sätt.

Nästa dag - ja - kabom, så är det plötsligt prickar som smärtar något ohyggligt. (På bilden kan man se 7 st på rad som ett pärlband, men när bilden togs var det 9 st i verkligheten). Då får jag rusa efter min medicin på en gång, ju snabbare dess bättre. Den ska intas 5 ggr/dag i 10 dagar ...

Roligare än så där kan man ju ha det förstås - men nu är det som det är - bara att gilla läget ändå och se glad ut:-)

Allt för nu & trötta Kramar till er


4 kommentarer:

  1. Men oj då. Vad är det för något?

    SvaraRadera
  2. Roligare än så kan man verkligen ha det. Hoppas att du snart är bättre igen.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Annika: Har skickat ett meddelande till dig på FB:-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Anneli: Jo du - värre kan det vara - men det gäller att passa på att pipa när det finns en orsak:-)
    Det går över - tills nästa gång och det kanske i bästa fall dröjer 10 - 15 år (men nu har jag haft så här varannan/var tredje månad ungefär sedan 2008 ...
    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!