onsdag 14 september 2011

Vacker AWARD ...

... fick jag av MARIA ENGELWINGE (http://engelwinge.blogspot.com) igår. Så kärleksfullt att tänka på mig. Blev överlycklig!

Det var inte bara jag som fick den, Marias motivation till oss tilldelade: "Jag ger priset vidare till några tjejer som jag mer upplever som riktiga vänner än "bara" bloggkompisar". Tack för att ni finns och för att ni är de härliga, omtänksamma, fina och trevliga kvinnor ni är!"

Några roliga och frivilliga frågor att svara på hänger ihop med att ta emot det här vackra priset:

1. Varför började du blogga?

Efter att jag skickat in mitt första manus till förlag kändes det tomt att ensam befinna mig i "väntarlandet" och jag ville dela min upplevelse med andra. På nyårsafton 2010 startade jag upp och fann en hel mängd med underbara bloggare som genast släppte in mig i sitt bloggliv. En annan orsak var att jag tänkte att det väl inte sitter ivägen att "för-marknadsföra" min kommande bok ... men än har jag inte ens berättat vad den handlar om och lär inte göra heller så länge jag inte har ett kontrakt om utgivning i min hand.

2.

Vilka bloggar följer du?

De finns i högerspalten här på bloggen. Det är bloggar som jag kikar på och kommenterar mest varje dag. Ann Ljungberg har en blogg som samlar många andra skrivarbloggar (http://skrivande.collected.info) - så jag läser dagligen fler bloggar än de som finns i min blogglista. Det är mycket berikande!

3.

Vilka favoritfärger har du?

Intressant fråga till någon som verkligen gillar flera färger. Om jag ska nämna några som jag har på mina ytterplagg: svart, turkos, rosa, orange, brun ... Men basfärger i garderoben är förstås svart, begie, brunt och vitt. Just nu har jag på mig en roströd tröja (det är ju höst:-)), svarta träningsbyxor och en vit fleeströja och en sjal som plockar upp samtliga av dessa färger.

4.

Vilka favorit filmer har du?

Hem dyra hem och Big, båda med Tom Hanks - kan titta på dem hur många gånger som helst och det har jag också gjort. Livet från den ljusa sidan med Jack Nicholson. Filmer jag tittar på om och om igen när de går på tv är: Arn-filmerna, Spy Game med Robert Redford & Brad Pitt, Höstlegender och Där floden flyter fram båda med nämnde Brad Pitt. Även Erin Brockovich med ulia Roberts.

5.

Vilket land drömmer du om att besöka:

Skottland och Frankrike (Provence).

Jag vill lämna priset vidare till alla de bloggar jag följer men Maria Engelwinge har redan gjort det till de flesta, eftersom vi följer ungefär samma. MEN det finns ett par till och till dem vill jag ge den här vackra awarden för att de är så inspirerande för alla som läser deras bloggar, underbara inkännande personer som alltid har värmade och kloka ord att dela med sig av och för att jag själv blir glad varje gång jag ser att ett nytt inlägg har dykt upp i min blogglista - då hastar jag dit. Ja så är de oerhört produktiva också bägge två!

MALIN - http://malinrocaahlgren.blogspot.com

MONIKA - http://monikahaagg.blogspot.com

Bloggande har gett mig mycket, mycket mer än jag någonsin kunde drömma om - TACK ALLA!

Allt för nu & Kramar till er


8 kommentarer:

  1. <3 <3 <3
    :) :) :)
    Vill se dig igen. Måste dejta. TACK!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Grattis fina du!
    Du har fått en av mig oxå :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack för din omtanke. Jag skall försöka att förvalta den väl!

    SvaraRadera
  5. Anneli: Oh - tack snälla rara du:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Monika Häägg: Det är jag övertygad om att du gör:-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!