torsdag 29 september 2011

Promotat Malins bok ...

... ja, boken som heter "VAR LIGGER UTOMLANDS?" och det är alltså Malin Roca Ahlgren som har skrivit denna toppenbok - den är tvåspråkig:-)

Jag var i en butik och skulle köpa ett skal till mobilen och jag babblade på som jag gärna gör när jag inte är stressad. Killen som skulle ta betalt var inte heller stressad - jag var enda kunden.

Fråga mig nu inte hur jag kom in på, vad han talade för språk utöver svenska - men det gjorde jag. Han berättade att han hade små syskonbarn - som precis som han själv talade spanska.

Aha - vilken ålder är det på barnen på ett ungefär? Mellan 3 - 5 år.

Aha - du förstår jag vet en nyutkommen barnbok som är på både svenska och spanska (o andra språk) och jag känner författaren, jag var på hennes releaskalas ...

Han sken upp och plockade fram penna och papper. Skrev så fint och noggrannt ... det låter som en önskedröm avslutade han med.

Så lätt det där var då! Ska testa det flera gånger:-)

Allt för nu & Kramar till er

6 kommentarer:

  1. Jag är nog lite för feg för att våga göra så. All heder till dig. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad bra! Det är så vi ska hjälpa varandra. Jättefint gjort av dig!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Nina: Karska upp dig bara - så går det lättare:-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Anneli: Nästa gång är det din tur:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Malin: Kan inte låta bli:-) Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!