söndag 4 september 2011

NAMNBYTE - kan det vá nåt?


Inte här på bloggen alltså!
Jag envisas som vanligt med att byta namn på mina manus. Nu är det "Trappan" som hänger löst.
Jo jag har grunnat i flera dagar. Då och då har jag skrivit ner nya förslag på en lapp.
Jag ville ha något som väldigt kort berättar om dramatiken i historien - det gör inte "Uppför marmortrappan" längre - titeln är bra men lite för platt nu när jag hunnit en bra bit in i själva dramat.
MEN jag kommer att behålla arbetsnamnet "Trappan" här på bloggen - vill helst inte avslöja den nya dramatiska titeln i brådrasket.
Lite nyfikenhet passar nog bra i sammanhanget - tror jag ....
Allt för nu & Kramar till er

9 kommentarer:

  1. Vad spännande det låter. Är nyfiken både på namnet och på manuset. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Varför inte bra ta namnet "Marmortrappan" eller "Trappan". Båda titlarna väcker min fantasi och nyfikenhet!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Det låter spännande. Skulle så gärna vilja läsa ditt manus....men men...man kan inte alltid få som man vill. Kram

    SvaraRadera
  4. Nina: Spännande ska det vara:-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kim: Så bra att det kittlar lite av de titlarna:-)
    Jag har skickat ett meddelande till dig!
    Kram Ebba

    SvaraRadera
  6. Annika: Erik skrev vid tillfälle att han gärna läser våra texter - nu vet jag inte om han pallar en hel bok - kanske att han tänkte sig något kortare - han skriver ju själv mest noveller - om du minns?

    Så varför skulle inte du kunna läsa mitt manus???

    Fördelen med att du läser är att du "hör min röst" samtidigt:-)

    Orkar du - tror du?

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Spännande! Att hitta rätt namn är inte helt lätt. Ibland hittar man det på en gång och andra gånger dyker det inte upp förrän senare under skrivandets gång.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Anneli: Nu tycker jag efter viss erfarenhet av mitt eget sätt att skriva - att jag VET att jag kommer att ändra titel. Den titel som jag börjar med är så helt riktig - då. Sedan växer storyn och vissa saker blir starkare än andra som inte gick att förutse till en början. Ja, då blir det en ny titel förstås.
    Jag och andra ska inte bli förvånade om jag byter igen - men just nu känns det som om jag har funnit den rätta.

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Tycker också om "Marmortrappan" :)
    Jag är verkligen SÅÅÅ dåligt på titlar. Vill ha hur långa som helst och byter ungefär tio gånger innan jag ens skrivit klart manuset.

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!