tisdag 6 september 2011

Bjussar på ...

... några meningar ur mitt manus "Trappan":

För mig var han det snyggaste jag sett - någonsin. Det guldblonda knappt axellånga håret låg nedför pannan med en tung lugg. Huden brunröd och fräsch. Skjortan ljust blå till vita jeans och ett svart bälte med ett stort silverfärgat spänne i form av en örn. Näbben pekade nedåt mot det som var åtråvärt och dyrbart.

En bra bit längre fram i texten återkommer jag till spännet:

A... drog retfullt i mitt bh-band, jag höll i örnen.

Här har lektören som kikat lite på min text i ett kursbrev kommenterat: "Bra, får läsaren att känna sig smart och involverad (istället för att du beskriver var den sitter, det vet vi ju!)

Blir så överlycklig för sådana små positiva omdömmen:-)

(Bilden på bältet hittade jag idag på nätet - kul att det finns ett sådant i verkligheten också - inte bara i min textvärld!)

Allt för nu & Kramar till er


7 kommentarer:

  1. Jag älsker meningen "Näbben pekade nedåt mot det som var åtråvärt och dyrbart"!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt! Grattis! Positiv respons kan man verkligen inte få för mycket av :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hanna: Vad roligt - det gör jag oxå:-)

    SvaraRadera
  4. Anneli: Tack söta du - det gäller att suga i sig så gott det går:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. WIII!Jättebra Ebba!!:)
    Tack för dina ord om min pjäs. Kan lova att den är SÅ mycket bättre live. Får fortfarande hjärtsnurp vid vissa repliker. Krampådig!

    SvaraRadera
  6. Annelie: Tack:-)

    Jo jag kan tänka mig att den är ännu, ännu bättre live ... det syns ju redan i texten. Visst är det häftigt att se det man skrivit bli framfört av andra. Förstår att det blir ännu mera levande hjärtknipit då. Duktiga du<3

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Bra text! Ska bli spännande att läsa slutresultatet!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!