söndag 25 september 2011

Ska bara ...





... kolla på lite bilder innan jag fortsätter att skriva på romanen.
Bilderna är från Provence där jag kan tänka mig att bo en gång i tiden ... senare, inte nu. Varför inte nu då? Nej, nej ... vill inte.
För mig andas ett sådant här hus en harmoni och ett lugn som matchar mitt inre.
Jag är inte upplevelseberoende i det stora - tvärtom vill jag vara närvarande i det lilla. Kunna njuta av rymden i ett rum, känna på väggarna, hur de andas liv och verksamhet, vila med blicken på färger och mönster som gör mig lätt i tanken.
Sitta i trädgården där cicador svirrar, lavendeln doftar, vinet blir varmt, skuggornas spel över stenläggningen, handens form på ett snidat armstöd ...
Bli sömnig och gå uppför trappan, se på räckets snirklar, känna frid och sluta ögonen i en skön säng av järn med snidade vackra detaljer.
Vakna, andas in atmosfären och tänka på drömmen jag just haft. Planera nästa kapitel i romanen. Stiga upp i sidennattlinnet, vandra nedför trappan och gå ut i köket.
Ta med tebaljan i form av en skål med simmande citronskivor till uteplatsen, raspa ner ett par stolpar inför förmiddagens skrivpass. Kisa i solen, fälla upp ett rött parasoll ...
Snart är jag där, precis när jag vill - men inte nu. Nej, inte nu.
Allt för nu & Kramar till er

5 kommentarer:

  1. Underbart!!!!!!!!!!!!!! Men varför inte nu?? Kram

    SvaraRadera
  2. Annika: Det skulle inte bli bra för tillfället - passar helt enkelt inte in i mitt liv just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser ju helt fantastiskt ut. Hoppas att du kommer dit när det passar i ditt liv :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Anneli: Det tror jag nog:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åhh... Dina bilder fick mig att längta till Frankrike. Bodde där när jag var yngre (läs 18 år). Hoppas att det går bra med romanen! Är så nyfiken på den!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!